onsdag 17 februari 2010

diabetestidning..

japp nu har jag precis lyckats få ihop flera ansökningar som jag har skickat in om sommarjobb.
hoppas verkligen på något :)


fick föresten diabetestidningen idag, var mycket intressant att läsa,
speciellt det om sebastian som helt enkelt blev utslängd från lumpen.

på tal om lumpen så väntar jag fortfarande efter ett svar från hemvärnet, men ingenting har man hört därifrån, funderar på om jag ska leta upp något nummer och ringa istället...

men åter till tidningen ;)
för jag läste även det här med Tord som var magsjuk och så,
han hade inte tagit något insulin eftersom han inte kunde äta något, fick åka in på sjukhuset och hade jätte högt blodsocker, då ska sjuksköterskan ge honom insulin och har på något konstigt sätt lyckats ge killen 80E istället för 8!!!!

jag förstår inte hur man kan lyckas med det riktigt?
kan ju inte varit en vanlig insulinpenna som dom använde eller så var hon riktigt jäkla stressad och distraherad, för man borde reagera lite på om man tycker det står 80E i papprena eller vad som nu gjorde att hon gav denna dos.
för i "vanliga fall" tar man inte 80E,

jag vet folk som fått 80E, men det har INTE vanligt vanliga fall, utan dom har inte tagit upp insulinet ordentligt i kroppen, men en kille som kommer in pga hög blodsocker pga magsjuka..
nej, en sådan borde sköterskan förstå att man inte ger 80E till tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar