fredag 5 februari 2010

distriktssjuksköterska, undersköterska, bra socker och mjölk ;)

kolla vad duktig jag är nu,
tre dagar i rad nu ju haha ;)

idag har jag varit med distriktssjuksköterskan på mottagningen och det var verkligen supper kul :)

fick ju inte göra något speciellt så, men dels var hon en otroligt trevlig person och ja.. jag gillade arbetet :)

sedan har jag även träffat en sådan otroligt duktig undersköterska idag.
Helt OTROLIG människa det :)

fantastiskt tänkande, rolig och trevlig.
och tack vare allt det blir hon till en fantastiskt duktig undersköterska :)
sådan borde det finns fler av.

vi bollade lite frågor i luften när vi åkte i bilen till en vårdtagare och hon hade kloka tankar och sa som hon tyckte och lyssnade mina tankar över frågan med.
sådant gillar jag :)

en sådan undersköterska ska jag blir!
jag ska bli proffs på mitt yrke.
det vill jag verkligen, tänk att verkligen känna att "jag kan min sak, och jag gör det JÄTTE bra"
då kan man sova med gott samvete varje dag.

är faktiskt väldigt imponerad och hon berättade sådan där små saker som hon alltid tänkte på när hon kom hem till vårdtagare som hon gör för gör man inte det så kan det omedvetet ge ett dåligt intryck.
en sådan sak var att ta av sig jackan.

har man den på sig ger den ett lite stressat intryck som att "jag hinner inte, jag ska bara göra detta fort och sedan iväg igen".
genom att ta av sig jackan och kanske sätta sig ner på en stol och ex dela upp medicinen istället för att stå upp och göra det, så ger det ju automatiskt ett annat intryck, vårdtagaren känner förhoppningsvis att man har tid för en fast en att man kanske inte lägger ner mer tid en man hade gjort annars, det enda som är skillnaden är att man utför arbetet på ett annat sätt.
_____________

iaf, har legat bra i sockret idag,
lite lågt, men annars bra :)
inte ett enda värde över 10, och det känns jätte bra :D

för mig gör det inget om jag ligger lågt, för jag är inte rädd för känningar eftersom jag tål en hel del, jag kan vara ner på 1 och kan ändå stå spikrakt.
egentligen är jag rätt tålig i vad jag kan äta och dricka med, godis klarar mitt socker så klart inte så bra av, men om man bara äter 5st eller något sådant så går det jätte bra med bara cirka 2E och mjölk skulle jag kunna dricka 1L utav utan att mitt socker skulle röra på sig det allra minsta.

och det med mjölk vet jag annars att många andra diabetiker är känsliga för, och det kan ju kännas lite lyxigt att man inte sockret reagerar på det ;)

ne, nu ska jag göra något som jag knappt inte gjort ALLS denna veckan, titta på tv ;)
har inte hunnit, jobbar man kväll så kommer man hem vid 22 och går och lägger sig med en gång och jobbar man dag så kommer man hem runt 5 ungefär och då fixar man lite och sedan blir det inte av att man tittar på tv ;)

följer inte några program heller så kan ju vara därför jag inte tittar så mycket just nu heller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar