lördag 16 juli 2011

jag lever nästan iaf!

egentligen borde jag kanske ha dåligt samvete över att jag inte skrivit på länge.
men vadå? bloggen är ju inte hela livet.
ibland blir det uppehåll i skrivandet ett tag. nu har det blivit en rätt lång period.

men jag hade verkan haft orken eller lusten till att skriva.
tiden kan jag väl inte säga att jag inte haft, för vissa dagar har man inte haft annat än tid.

men lite "semesteruppehåll" i skrivandet är väl ok för er? ;)


blodsockret rullar på. ska ner till vårdcentralen någon gång i augusti och ta ett nytt hba1c. passa på att lämna in mitt cv till dom då med eftersom dom faktiskt sagt till mig att jag kan göra det.

sommarjobbet rullar på och många dagar kommer det upp olika frågor om min diabetes, diabetes i övrigt och även om insulinpumpen.
det kan vara riktigt kul ibland, att få tänka igenom och svara på ett så enkelt och smidigt och samtidigt bra sätt så att alla kan förstå vad jag menar.
men ibland kommer det sådana där riktigt svåra frågor som man absolute inte vet vad man ska svara på eller som man aldrig har tidigare funderat över.

dom dagarna jag inte har jobbat har jag tagit det lugnt. umgåtts med mamma och pappa en hel del faktiskt, vi har varit iväg och gått lång promenader på nationalparken "store mosse" med hundarna. 1 mil har rundan legat på ungefär.
sedan har det blivit MYCKET High Chaparral. vi är nog inte på cirka 5gången där på inte ens 3 veckor ;)
vi åker ditt och miljötränar "valpen" (som ingen längre tycker är en valp" och det har gått riktigt bra. mamma har pratat om att göra ett mental test på honom och han kommer iaf lätt gå igenom skottmomentet utan några problem. han har inte brytt så någonting även fast det kommer riktigt höga smällar ibland.

njuter utav min lediga helg just nu. är trött men vill inte gå och lägga mig bara för att jag vet att jag inte behöver gå upp och jobba tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar