måndag 30 november 2009

insulinkänslig

har blivit väldigt insulinkänslig,
INGEN aning vad detta beror på.

ligger hela tiden lågt,
hamnar snabbt ner mot 3,2 och känner knappt inte av det.

har minskat insulin dosen (basalen) på pumpen med cirka 0.20 enheter per timme och tar även mindre till måltiderna....

man undrar varför det har blivit så här?
jag har nämligen inte gjort någon ändring i mitt liv, blivit mer aktiv eller så alltså.

i vanliga fall tar jag 4 enheter på frukosten,
nu tar jag runt 2,5-3 enheter och kan ändå hamna lågt..

det är väl visserligen bra!
sänker säkert mitt hba1c tack vare det,
men lite jobbigt och obehagligt att vara osäker på hur mycket man egentligen vågar ta för att inte hamna lågt,
får ta extremt lite innan prov och så för att undvika risen för känning.

ingen som har någon idé vad detta kan bero på?

1 kommentar:

  1. Kanske börjar komma ur "tonåren"?

    Ja visst jag har en massa små idéer för mig hela tiden ;)

    SvaraRadera