lördag 22 oktober 2011

tiden försvinner

ibland vet jag inte vart tiden tar vägen!
den bara försvinner från en.
vill blogga mycket oftare än vad jag gör men har så lite att skriva om ibland känns det som.

har börjat kontrollera mitt blodsocker oftare vilket känns jätte skönt.
dock ligger det lite små högt men det beror på att jag ändrat mina matvanor lite. förhoppningsvis lär jag mig snart hur mycket jag behöver för mina nya vanor.

ska troligen träffa min gamla dietist och få tips om hur mycket jag behöver ändra och lite annat smått och gått som kan vara bra att veta när man gör om vardagslivet.

känner ändå att jag har en bra kol på mitt blodsocker.
har flera värden under 8 och jag hamnar inte lågt lika ofta heller.

fast dock fortsätter min fasa med låga natt blodsocker.
total hatar att gå upp mitt i natten för att äta. måste komma på en lösning på hur jag ska göra med det så att det blir bra.
ligger ju inte lågt varje natt, absolut inte. men ligger jag lågt någon gång på dagen så är det oftast nätterna iaf.
och jag kan inte ändra insulin för då kommer jag hamna högt istället.

att jag hamnar lågt på nätterna beror väldigt mycket på vad jag har ätit innan på kvällen.

finns så mycket men egentligen kan göra för att få blodsockret ligga bättre.
varje sak är nog väldigt individuellt vad som funkar på mig funkar kanske inte på någon annan o.s.v
jag har gett mig dän på att jag ska ha ett bättre hba1c tills nästa gång jag ska kolla det.
och jag har stora förutsättningar att för bättre det då man kan säga att jag har haft en del förhinder tidigare som gjort att jag fått sämre blodsocker.

ne nu måste jag sova, börjar jobba 7 imorgon och klockan är snart halv 12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar