fredag 10 december 2010

då var sista praktikdagen avklarad.
kommer sakna att vara där, trivs så mycket bättre med att arbete så här än att skolarbetet.
men skönt att vara hemma igen och att få sova i sin egna säng.
kan bli skönt att komma tillbaka till skolan med.. men som sagt.. praktik det gillar jag :)

har under min praktiktid många gånger fått berätta om min pump. om hur den fungerar och vad den betyder för mig.
som jag sagt innan, min pump, det är min extra vän, min extra bästa vän ;)

just nu roppar min extra vän på mig faktiskt.
den säger att det börjar bli lite insulin kvar. dags att fylla på den kanske?

ska nog för övrigt snart till diabetesköterskan.
kan nog vara en bra ide att komma ditt och reda ut lite blodsockervärden och andra diabetes saker. ska i övrigt bli spännande att att träffa min nya diabetessköterska. har ju inte träffat henne än eftersom jag just blivit över flyttad till vuxen.
eftersom man troligen kommer att ha henne rätt länge är det kanske dags att börja diskutera och anförtro sig lite mer än vad jag gjort mot mina andra diabetessköterskor.
i övrigt så har jag aldrig haft någon specifik diabetessköterska på barn.
kanske lite mer en av dom tackvare pumpen, men har aldrig blivit direkt tillsagd att "detta, det är din diabetessköterska och det är hon som du ska vända dig till när något problem eller fundering uppstår".

så jag kan tycka att det kommer bli riktigt skönt att komma till vuxen och få en enda diabetessköterska och då automatiskt veta vem man ska vända sig till.

ne som sagt, dags att fylla på pumpen innan jag glömmer bort det.
är så lätt att glömma bort det om man inte gör det direkt efter att man bekräftat larmet som pumpen ger ifrån sig när det är lite insulin kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar