onsdag 29 februari 2012

Vi hade årsmöte för en vecka sedan i min lokala diabetes förening (GGVV regionens diabetesförening).

vi fick in en ny suppleant och våran kassör avgick.
En ny kassör klubbades in, den personen blev jag.

det blir ett stort steg att gå från suppleant till kassör, jag hoppas verkligen att jag kan uppfylla min nya position i styrelsen på ett bra sätt trots att precis allt inom det arbetet blir nytt.
men alla måste ju lära sig någon gång? och jag ser fram emot att få kunskap inom detta område.

nytt år för styrelsen och föreningen betyder nya möjligheter.
jag hoppas att det blir ett bra år att vi hinner använda tiden vi har till att göra det bästa utav det, vad det innebär är upp till var och en att avgöra.


jag tänkte på det när jag satt på årsmötet, vad jag trivs i just sådana situationer, då känner jag mig hemma, inte till besvär och det finns otroligt mycket förståelse i allt som rör sig om diabetes.

vid fikat tar nästan alla fram sina blodsockermätare, insulin eller pump. alla gör det som en helt naturlig sak och ingen i lokalen reagerar över vad den andra gör eftersom det är en vardag för alla där inne.

den känslan av samhörighet i en grupp får mig även att älska åka iväg på "diabetesläger", träffa fler och framför allt nya personer i samma situation som alla har något fantastisk och intressant erfarenhet att dela med sig utav.

jag kan varmt rekommendera alla diabetiker att gå in på www.ungdiabetes.se
och hålla utkik efter alla läger dom anordnar och se om det finns något som just passar och faller en i smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar