tisdag 6 mars 2012

Idag pratade jag med en annan diabetiker, vi diskuterade humörsvägningar i sammarband med lågt/högt blodsocker. vi både erkände att man kunde ha gott om det mellan varven.

jag nämde även det där klasiska, som nog många lider av, vägra erkäna att man har fel fast man vet att man har det ;)
med det menar jag exempel när mamma säger till mig "du ligger kanske lågt i sockret, du kanske skulle ta och kolla dig?"
det är mer än 1 gång jag envist svarat "Gör jag inte alls det!!!!" och vägrar erkänna att jag egentligen nog ligger lågt och borde göra något åt det.

genom det kom vi in på snickers reklamen:
you are not you when you are hungry



ett lågt blodsocker gör en ju hungrig eftersom kroppen behöver energi/socker.
hunger/lågt blodsocker medför ju mycket gärna humörsvägningar.
någon mer än jag som ser likheten mellan snickersreklamen och diabetese? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar