torsdag 23 februari 2012

diabetesläkare

Var hos min diabetesläkare idag.
Resultatet av mitt HBA1C hade tyvärr ingen önskad effekt.

Blev lite små irriterad/besviken på min läkare efter samtalet. jag har träffat min läkare 3 gånger sedan jag gick från barn till vuxen, alltså har min läkare inte hunnit lära känna mig riktigt ordentligt än.
MEN jag förväntar mig ändå att när jag väl kommer till mitt besök så ska personen vara inläst på mig, den ska ha tittat och läst igenom min journal och veta den viktiga fakta som rör sig mig och min diabetesvård.

detta hade uppenbarligen inte min läkare gjort, hon blev som jag fick åter igen förklara en viktigt informationsdel av mitt liv som påverkar min diabetes. jag tycker inte jag ska behöva upprepa denna informationen eftersom den faktiskt finns i min journal.

min läkare ville sätta en kontinuerlig glukosmätare på mig för att se hur blodsockret beter sig under hela dygnet för mig. jag tackade ja till det så hon skulle säga till min diabetessjuksköterska att kalla mig för detta. det återstår att se när det blir.

En kontinuerlig glukosmäter till vänster på bilden
´
________________________________________________________

För att svara på den kommentar jag fick från en anonym person om hur man startar en blogg.
sök helt enkelt på blogg på google och sedan kommer det upp olika ställen där man kan starta en. ett annat alternativ är att du söker på YouTube efter hur man startar en blogg och så kan du se det där igenom.
jag gick in snabbt på YouTube och hittade detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=rWZxdjaso5o
hoppas du lyckas. hör gärna av dig igen annars.

1 kommentar:

  1. Jag såg ditt inlägg på jogg.se om löpbandet. Jag är supernöjd med detta och köpte de i Gislaved på rusta. Go for it!

    SvaraRadera