onsdag 10 augusti 2011

bollar i luften...

ja just nu är det många bollar i luften, men framför allt många tankar i luften.
känns som det är masser jag ska göra, men framför allt mycket som jag gjort som jag inte kan släppa. jag har nämligen en förmåga, men framför allt en dålig vana, att stanna kvar i tankarna om jobbet när jag gått hem. jag sorterar vad jag gjort och vad jag inte gjort och speciellt om det är något jag glömt.
just idag sitter jag framför allt fast med tanken i diabetesen, kom på mig själv över att jag helt totalt missat/struntat? i att ta blodsockret under dagen.

imorgon är det iaf styrelsemöte med ggvv diabetesförening.
bad om lov att få låna bilen utan mamma och pappa till värnamo för att slippa behöva oroa mig över busstiderna eftersom vi aldrig vet i förväg riktigt när vi är klara.

det blir första mötet vi har nu med styrelsen sedan sommaruppehållet, kan inte förstå att det har gått så fort. tycker bara det var några veckor sedan vi var uppe i lokalen Furutopp i gislaved och avslutade inför sommaren.
jag ser framemot "höststarten" med förening, hoppas på många roliga aktiviteter, föreläsning m.m

nu väntar sängen, men jag smög in ett litet nattevärde precis nu för att slippa en "värde lös" dag ;) sockret låg iaf på perfekta 6,5 mmol/l, så nu får jag möjligheten att lägga mig nöjd över värdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar