lördag 6 augusti 2011

blodsocker... blodsocker.. och åter blodsocker

tänk vad mycket livet kretsar kring blodsockret ibland..
hela tiden måste man kontrollera sig och kolla.
det ska alltid ligga bra för att man ska må bra och framför allt för att man ska må bra i framtiden.

men inte fasen gör de det. alltid ska det jäklas med en och hoppa upp och ner. är det inte lågt så är det ju självklart högt. ALDRIG blir det någon ordning på det.

men just nu (lyckligtvis) så har jag en bra period. blodsockret ligger stabilt och bra varje gång jag kollar. det känns underbart. det var länge sedan det har varit så här många bra värden på raken.

senaste gången jag var hos min läkare la hon så att jag kunde gå och ta ett nytt hba1c någon gång i augusti, och ja, nu är det ju augusti, så jag får väl ta tag i att gå ner och ta det där värdet.
för om sanningen ska fram så är jag väldigt nyfiken och se vad hba1c ligger denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar