torsdag 14 januari 2010

läkarbesök

ja som sagt var jag på läkarbesök idag,
gick väl helt okej :)

passade på och höra med min läkare med om min mage som jag har haft så himla ont i den senaste tiden, hon tittade lite och menade på att det låter lite som magkatarr och det är ju det jag med funderat på,
men om det skulle fortsätta så tyckte hon att jag skulle gå till vårdcentralen och ta lite prover och så.

så vi får se hur det går med den saken sedan.

det var faktiskt min näst sista gång jag gick till barnmedicin nu ;)
ska ha en tid till om 2 månader och sedan skrivs jag över till vuxen i värnamo.

i vanliga fall brukar jag ha tider var tredje månad, men nu tog vi bara 2 månader för mitt HBA1C hade ökat och ligger nu mera på 8,0
inte så jäkla glad över det,

trodde faktiskt det skulle ha sjunkit,
men nepp inte det,

och idag har jag inte gjort annat än att ligga lågt,

vaknade under natten och låg lågt, då tog jag en smörgås och sedan vaknade jag en gång till och låg även då lågt...

sedan blev jag låg när vi gick och kollade i affärerna och vi tog och åt lunch.

tog 4 enheter till det och det är cirka 1-2 enheter mindre än vad jag brukar ta och det var en stor portion mat man fick, men sedan märkte jag efter ett tag att jag låg lågt igen....
vet inte varför det har varit så idag..

bytte nålställe i tisdags tror jag och vet inte om det är det som sitter på ett bra ställe eller vad fasen det är....

men som sagt ett HBA1C på 8.0 blev det...
bara att vänta och se vad nästa HBA1C blir på...

lägre MÅSTE det ju bli...
det får ju absolut inte blir högre.

som sagt blev jag förvånad över att det var högre,
låg så himla bra ett tag,
men det vände ju och nu hoppar det lite upp och ner ju.

aja, det är bara att fortsätta att kämpa på,
men nu är det iaf dags att sova.

blir nog inte så mycket skrivande mer denna veckan tror jag,
ska iväg under helgen så har inte tillgång till dator då.

så ha en bra slut på veckan om jag inte hör av mig mer denna veckan ;)

1 kommentar:

  1. Visst är det jobbigt när man bara har känning efter känning? Ibland tror jag att kroppen bara jävlas med en när den håller på så :p
    Kommer ihåg när min läkare sa att nästa gång får du komma till vuxen diab.mottagningen. Usch vilken ångest det var! Hade gått på barn då i 15 år så jag kände ju alla där och kände mig trygg! Men det gick bra att komma till vuxen!
    Ha det!

    SvaraRadera