torsdag 26 april 2012

Idag firar jag och min diabetes 8 ljuva år tillsammans!!

tiden går fort.

egentligen "fick" jag väl inte min diabetes just idag för 8år sedan, för självklart har det leggat i kroppen rätt länge. men det var iaf idag för 8år sedan som jag fick min diagnos och åkte in på sjukhus för det.

det är väl inte så mycket att fira att man har haft diabetes i 8år, speciellt inte med tanke på att vi nästan jämt och ständigt är osams med varandra.

jag planerar skillsmässa med min diabetes, men min diabetes vägrar skriva på skillsmässapapprena.


vet ni vad, något man faktiskt kan behöva säga till sig själv ibland!
"jag har haft diabetes i 8år nu, det är ett ständigt jobb och det är faktiskt skitt jobbigt!"

för diabetesen tar aldrig semester.
hur många gånger jag än önskar att den bara kunde göra det en enda gång så gör den inte det.
jag kan försöka ta semester från den genom att "glömma bort" den, men sanningen är ju det att den finns där hela tiden likt en skugga och hur mycket semester jag än försöker ta så kommer ändå diabetesen fortsätta jobba med höga VS låg blodsockervärden.

1 kommentar:

  1. Har själv diabetes sedan många år tillbaks och min uppfattning är att man inte skall se det som en uppförsbacke som man ständigt sliter sig uppför. Din diabetes är din och du har fullt ansvar för att den skall må så bra som möjligt ihop med dig. Det är du som skall leva med dig själv i resten av ditt liv så häng i och förlika dig med din diabetes. Tänk istället att du lever ett sunt liv med bra mat, god sömn och mycket motion OCH att detta liv inte kan väljas bort - bara väljas till. Lycka till!

    SvaraRadera