torsdag 27 januari 2011

hund och diabetes

Jag har tidigare pratat om att jag trännar våran valp "King" till att hämta min blodsockermätare.
Nu är han faktiskt riktigt duktig på det. lägger den på olika ställen och han får inte se vart jag lägger den, sedan roppar jag på honom och säger till honom att hämta mätaren, och då springer han iväg och kollar runt på dom olika ställen där han vet att den brukar ligga.

tog tag i att filma honom när han hämtar mätaren för att ni ska få se.

jag testade att be honom att hämta mätaren i helgen när han hade alla sina syskon på besök, och vet ni vad, trots ett sådant stort stör moment som andra hundar så springer han iväg och kommer sedan tillbaka med mätaren till mig.

tycker det är jätte kul att själv ha lärt honom det här, så lite små stolt är jag över honom ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar