måndag 26 juli 2010

diabetes program i mobilen

Hej!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev igen, tiden bara springer iväg ju :)

upptäckte en jätte bra sak idag i min mobil.
har fått köpa en ny eftersom min andra gick sönder,

så det blev en samsung galaxy och operativsystemet till mobilen som heter Android kan man ladda ner jätte många olika program och när jag satt och letade bland alla program som fanns så fick jag för mig att söka på diabetes,
och vet ni vad?
jag hittade flera stycken program faktiskt,

laddade ner ett program som heter On Track och där kan man skriva ner blodsockervärden, insulindoser, motion m.m

tyvärr är det på engelska men för min del gör det inte så mycket :)
tycker det är jätte smidigt och väldigt bra att det fannas ett sådant program,
väldigt smidigt att bara kunna skriva ner värdena man tar och sedan alltid ha med sig dom, för telefonen bär man ju alltid med sig ;) nästan iaf.

man kan lägga in alla sina blodsockervärden dels och sedan se det på ett linjediagram, det tycker jag är ett supper smidigt sätt att förstå sig bättre på sockret.

så det kan jag rekommendera för alla er som har en mobil med android.


(så här kan programmet dels se ut när man har fyllt i uppgifter)

kan berätta med ju att jag har börjat springa lite smått,
tänkte få upp min kondition och behålla den med :P har en rätt bra grundkondition vilket fall som helst (fel kanske och säga bra.. men helt ok. kunde varit värre :P )
har tankar på att anmäla mig till tjejmilen till nästa år :)
har nog en kompis som jag kan övertala att vara med :P eller kanske två?

måste bara försöka fortsätta springa med så man inte slutar med det :P
har börjat med det kortare varvet på elljusspåret och det klarar jag utan att stanna, när jag springer det och känner att man fortfarande orkar springa ska jag nog börja med det längre varvet o.s.v ;)
får se om jag lyckas :P

Ne nu ska nog mamma och jag ner och hyra en film :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar