torsdag 4 mars 2010

hemvärnet/lotta

som jag sagt innan så har jag tänkt gå med i hemvärnet.
en hade ju ringt mig och berättat lite och i måndags ringde en annan mig och bjöd in mig på ett informations möte om lottakåren.

så det gick jag på i tisdags.
när jag kom ditt så var jag ensam, så dom hade gjort iordning ett helt möte bara för mig :)

två timmar satt vi ungefär och pratade och dom berättade,
så i slutet skrev jag på ett medlemskap i lotta kåren.
för det var ju det jag ville,
gå med i hemvärnet/lotta som sagt, och nu är jag det :)

så det känns jätte bra och ska bli JÄTTE kul,

den 15 ska jag gå på ett möte som dom ska ha och den 20 tänkte jag följa med på en kurs i lottakunskap i jönköping.

ska bli supper kul verkligen :)
och jag ser fram emot det.

kan berätta att idag på (praktiken) vårdcentralen haffade diabetessköterskan mig och berättade att dom skulle ha ett föredag om betaglucare i gislaved idag på kvällen.
det visste jag om, men har inte anmält mig och ska inte gå på det.
men hon berättade även för mig att han skulle komma till henne klockan fyra och att jag gärna fick komma om jag ville.

så det tackade jag genast Ja till.
så sagt och gjort, var väl rätt intressant,
försäljare eller vad man ska kalla dom för, kan ju ALLTID prata och får ju allt låta så bra. men jag tyckte att jag kunna tona ner det hela någorlunda bra och få det att låta vad det egentligen kanske skulle låta XD eller vad man ska säga.

men jag fick en provförpackning utav honom att testa.
det ska räcka i 1 måndag och ser ut som lite flingor eller vad man ska säga.
hjärtformade är dom och fick även provsmaka dom och dom smakar ju inte äckligt, men inte gott. med andra ord en originell smak som lätt kan slinka ner.

så tänkte att jag ska börja med det om en vecka troligen...
om jag kan bärga mig tills dess ;)

men vill ta blodsockret tätt i en vecka först och sedan börja med att äta det och sedan kolla vad som händer med blodsockret. tog även diabetessköterskans mejl adress så att jag kunde mejla henne och berätta hur det hade fungerat på mig.

http://www.betaglucare.se/index.php?subj=1
ni kan själva gå in på sidan och läsa om det för nu ska jag gå och äta middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar