måndag 24 maj 2010

röntgen, njurar och stallet

kom nästan just hem från stallet..
jätte skönt.
blev att jag åkte upp lite sent.. men det gjorde inte så mycket tyckte jag :)
för vädret var perfekt och Dammie fungerade jätte bra idag :) jobbade lite på banan idag för första gången (ridbanan alltså, inte motorbanan ;) ) och det gick supper bra med tanke på att hon har tappat så många muskler nu när hon varit halt.
Anna och jag skrattade ovanligt extra mycket idag ;) och vi var nog lika konstiga båda två :P

men var ju i värnamo och i jönköping idag med :)
gick bra! eller tja.. det vet jag ju inte än ;) men stötte inte på några hinder förutom att det blev cirka 2,5h på röntgen istället för 1h :P men men.. dom missade att det var njurarna som skulle bli röntkade för det stod inte, och dom vill alltid ha ett färskt njurprov innan dom ger kontrastvätska, så labb fick springa ner och göra det och sedan fick vi vänta 30 minuter innan provet var färdigt+ att jag hade fått vänta 30 minuter innan undersökningen för att jag skulle dricka 1L vatten innan jag fick komma in med ;)
men mina njurar fungerar iaf ;) dom sa att jag hade jätte bra njurvärde och det tackar jag och bockar för :) än så länge har inte diabetes fällt mig på det iaf ;) men det ska den väl inte göra i framtiden heller hoppas jag.
har röntgas MÅNGA gånger innan och jag har ett antal gånger fått kontrastvätska insprutat direkt in i blodet, men just denna sorten med kontrast har jag inte varit med om..
jätte mystiskt, helt plötsligt blev hela kroppen varm och det svepte bara över en på någon sekund, men det försvann rätt snabbt igen med :)

haha, blev onödigt mycket text för en sådan ointressant sak ;) men det ska bli riktigt spännande och få svar från läkaren sen med om hur mina kära njur cysta ser ut nu.

var i värnamo med hos med tandläkaren, dom sa mycket intressant som vanligt :P :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar