torsdag 13 maj 2010

förkylning och diabetes

visst är det jobbigt..
bara för att man blir lite smått förkyld så åker blodsockret genast upp.

har jag inte legat över 12 idag, men jag har inte legat jätte bra heller.
har legat runt 11 ungefär och två gånger har jag hamnat nere på ett blodsocker runt 2.

jag har bara lite ont i halsen och känner förkylning känslan i huvudet, men "sjuk" är jag inte!
men ändå påverkas blodsockret. har tagit och höjt bolusen så att den är lite högre och det har jag behövt.

har letat efter något bra recept/huskur mot halsont, har inte hittat så mycket, färsk citron var det enda nästan. whisky tipsade mycket om, men tror jag att jag GÄRNA hoppar över :P

ne nu ska jag göra något vettigt.
med andra ord ingenting ;)
kan ju tala om att jag har fortsatt vara duktig och ta mitt blodsocker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar